Dat sushi gezond voor je is komt door de verse vis met omega 3 vetzuren (goede vetten voor de hersenen!), vitamines A, D, B2 en nog meer mineralen en eiwitten die gezond en goed verteerbaar zijn. Ook de Nori (het zwart/groene vel zeewier om de rijst heen) bevat vitamine B12 , ijzer en andere mineralen.  En de gember die je tussen de gerechten door eet, is om de smaak te neutraliseren. Ook bevat de gember allerlei vitamines en mineralen als natrium, calcium, kalium, ijzer, magnesium, zink en fosfor. Maar ook ingrediënten als avocado die veel gebruikt wordt in de sushi rol zijn super gezond voor je!

Wanneer is sushi minder gezond dan? 
In de Westerse varianten worden de sushi’s vaak gemaakt /verkocht met veel saus en gefrituurde ingrediënten. Ook de sushi rijst bevat vaak veel koolhydraten en suikers. Maar zoals bij heel veel van toepassing geniet met mate!

Conclusie:
Sushi is dus heel gezond als het maar vers en hygiënisch is klaargemaakt en je het met mate eet. Beperk je tot de gezondere varianten en matig met saus. Weet wat je eet en maak je favoriete sushi rol gewoon zelf!  Lekker met avocado en verse zalm of tonijn bijvoorbeeld.
Japanners eten hun sushi het liefst zo puur mogelijk,  niet alleen super gezond maar zo komt  ook de verse vissmaak beter tot zijn recht.

“Sushi is heel gezond mits vers en hygiënisch klaargemaakt . “

Liever geen vlees of vis?
Ook sushi met sojaboontjes, omelet, zoete aardappel ,paddenstoelen , avocado , komkommer , mango zijn erg lekker. De mogelijkheden zijn eindeloos. Varieer en ontdek, maak met de Sushichefbox jouw perfect sushi rol!

Deel deze pagina, Kies je platform!

Altijd al zelf jouw lekkerste sushi rol willen maken maar weet je niet waar je moet beginnen?
-> Naar de actie!

Op zoek naar leuke sushi cadeaus?
-> Bekijk de deals

You can’t buy happiness, but you can make SUSHI! :)